Schade

Van schademelding tot afwikkeling

Een nieuwe schade dient zo spoedig mogelijk bij ons te worden aangemeld. Dit kunt u online doen via uw digitale polismap of neem telefonisch contact met ons op, tel. 010-448 88 75.

Nadat de schademelding bij ons is binnengekomen zal deze in behandeling worden genomen. Na controle van de dekking zal de schadebehandelaar gegevens gaan verzamelen om zo spoedig mogelijk tot afwikkeling van de schade te komen. Hierbij kunt u denken aan het vaststellen van het schadebedrag aan de hand van een nota of door een expert. Indien nodig zal er ook een politierapport worden opgevraagd. Uiteraard houden wij u op de hoogte van de stand van zaken in het dossier.

Bij ernstige persoonlijke of materiƫle schade is onze alarmcentrale Europ Assistance dag en nacht te bereiken via +31 (0) 26 35 53 344.

Wat te doen in geval van: Verlies, diefstal of schade aan bagage

Doe altijd aangifte bij de plaatselijke politie bij verlies of diefstal van bagage. Als dat niet mogelijk is, doe dan aangifte bij de reisleiding, hoteldirectie, treinconducteur, personeel van de luchtvaartmaatschappij etc. Vraag altijd om een schriftelijk bewijs van de aangifte. Bewaar beschadigde bagage tot na afwikkeling van de schade.

Ziekte, ongeval of overlijden tijdens de reis

Neem direct contact op met de Alarmcentrale: +31 (0) 26 35 53 344. in geval van ziekte, een ongeval of overlijden van een van de leden van het reisgezelschap of van achtergebleven familie. Dit nummer is dag en nacht bereikbaar. Deskundige medewerkers zorgen voor bemiddeling en verdere hulpverlening zoals repatriƫring of medische begeleiding.

Als u medische hulp nodig heeft, volg dan de voorschriften van de arts op. Vraag altijd om een gespecificeerde nota. Neem in geval van ziekenhuisopname ook direct contact op met de Alarmcentrale.

Vervangend vervoermiddel nodig?

Als uw auto en/of caravan tijdens de reis uitvalt en niet binnen twee dagen rijklaar gemaakt kan worden, neem dan direct contact op met de Alarmcentrale: +31 (0) 26 35 53 344. Dit nummer is dag en nacht bereikbaar.

Schadeafhandeling

Voor een snelle afhandeling van de schade stuurt u na thuiskomst alle stukken die betrekking hebben op de schade zo snel mogelijk naar ons toe. Denk hierbij aan nota's van artsbezoek, nota's van telefoonkosten en extra reis- en verblijfkosten, aankoopnota's en bewijs van aangifte in geval van diefstal.

Contact alarm centrale

Als u contact opneemt met de Alarmcentrale houd dan uw polisnummer en het telefoonnummer waar u zelf te bereiken bent bij de hand!

Premie berekenen reisverzekering transavia.com Martinair

Reisverzekering afsluiten

Aanvragen
 
 

Contactinformatie:

010 448 88 75
Contactformulier

Digitale polismap:

Inloggen
Account registreren

Schade melden: